Pengikut

Sabtu, 24 Mac 2012

Ketahui 7 Sikap Wanita Dengan Melihat Cara Berjalan

1. Kelihatan Seperti Tidak Memijak Tanah

Golongan wanita yang jalannya berginjat, wanita ini kononnya bersifat tidak jujur, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain terutamanya ketika berbual. Dia juga dikatakan terkenal dengan sikap egonya. Dan yang lebih parah, wanita ini biasanya seorang yang boros atau suka membazir tanpa berfikir sebelum berbelanja. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.

2. Sering Menoleh Ke Kanan Dan Kiri

Wanita yang berjalan seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita yang berjalan seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri, dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Kononnya wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

3. Suka Menunduk

Wanita seperti ini katanya memiliki sifat yang tertutup. Dia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditawan hatinya. Di samping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan percintaan. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hatinya, dijamin lelaki itu akan beroleh kebahagiaan. Ini kerana, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.

4. Berjalan Menatap Lurus Ke Depan

Mereka yang berjalan seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, dan bukannya mudah hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meskipun pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jadi tak hairanlah kalau wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang perpengalaman luas.

5. Badan Bergerak ke Kanan dan Kiri

Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian selalunya bersikap tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia menganggap itu sebagai perkara kecil. Walhal masalah itu sebenarnya agak rumit dan memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.

6. Badan Nampak Tegak

Wanita ini tegas dalam menentukan sesuatu. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya selalu serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Dan yang menarik tentang wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa menghilangkan sifat-sifat romantiknya.

7. Berjalan seperti Zirafah

Maksudnya, ketika melangkahkan kaki, badannya kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika berbual dengan wanita seperti ini sedikit sebnayak kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.

Sabtu, 17 Mac 2012

~buat ak gerun nk ke klinik or hospital~

assalamualaikum..hari ni ak nk cte ape yg terbuku dlm aty ak ni..da x larat nk nanes.huhu..ak ni da batuk lebih sebulan da..batuk sokmo,last2 ak wt kptsan g kk bandar mentakab ari jumaat 22/2/2012..hari yg sama ak kne amik darah,x-ray dan mantox test n anta sputum sbb disyaki tibi..dala masa uh kptsan peksa kuar dgn ak plk ada ciri2 yg gagal..memg x tntu arh dala ak diwtnyer..kptsan kuar 2 mggu lagi..tp ak da balik jerantut bab ak da keje kt kk kuala krau..ak x p pon TCA uh bab doktor ckp t 6 mggu lagi dtg mentakab amik la..


tapi batuk ak berterusan smpai la ak keja kt kk kuala krau..bab ak x mam ubt mist expectorant stimulant uh bab x leh masuk..makn ja muntah..ak g jmpe MA bab nk tukar ubt batuk uh yg ada gula..pasuh dia suh ak bwk x-ray ak uh g jmpe doktor..ak pon g la jmpe doktor..nthen doktor kata x-ray ak uh da poblem kt paru2..patutnyer bntuk uh bulat tp ak pnyer berbentuk2.dia ckp bahase medical la gn ak..ak memeg terkedu se uh jd mcm owg bodo..x berkelip mata ak tgk n x leh nk berkta apa2..smpai ne tegur la gn doktr ak melamun se uh..doktor ckp ak ne jmpe doktor pakar mggu depan..aduh  sedey wey.pasuh wt ujian darah..


3 test darah ak wt..FBC,ESR,tah lg stu uh ak x ingt la..FBC ak ok jew no hal.tp ESR ak wt masalah..leh plk dpt result 60..normal ng ak yg umur 20 taun ni 12 je..meleleh air mata ak..ak x puas aty ag repeat ag sekali..ak cter kt kak jm tmpat ak keje uh dpt 60 tekejut dia.pasuh dia la tlg amik darah ak..mase uh dala ak sesk nafas..da 2 ary ak sakit dada.siap mngucap da mlm uh,memg rase dada ni ketat la..ak pon tdo dlm posisi fowlers,bwu lega ckit ruang toraks ak ni...menagis2 ak.pasuh naik kt kecemasan ak wt ECG tok cek jntung..last2 ckp da gastrik lak..hadoi..pning la pale ak..bpe byk diagnos la,2 yg wt ak lg memikir..dari TIBI,ke pneumonia,kuman dlm drh la,gastrik la..adoi..dala mak a pon nk wt operate bab mslh telinga tok elak jgkitan kuman dlm otak..


serabut wey kepala..ak gtw mak ayh ak.depa lak isau.1st ak tgk mak ayh ak nanges..x boleh ak dgr..besar dugaan ak dpt..ak kene kuat hadapinyer..kalo kowg jd ak pon lemah k..perlukan masa tok kuat hadapi sume ni.alhmdulilah mulai skunk ak ne think positive..x yah wt serabut pala otak..ak mohon sgt harap2 x dak ape2 yg x diinginkan berlaku.mggu depan jmpe doktor pakar n kptsan akn dpt..ak harap x amik masa yg lama la nk selesaikan kes ak ni..byk keja lg ak nk wt..gn nk fokus kejar cross n peksa 14 bulan yg menentukan ak betul2 layak jadi nurse..ak memohon padamu ya Allah..semoga ak dipelihara dprda pnykit berbahaya..ape2 pon ak ne kuat!! ak kuat!!! ;) 

Jumaat, 9 Mac 2012

~kawan~

ni mase ak form 5..waaaa..hehehe..
 Assalamualaikum..
ape kabo sume?? hehe.Ape itu kawan?? sush nk faham apa itu erti kwn kn..x bererti kita x contek da,bkn kwn lagi..msing2 ada hala tuju sendiri..memg kita da x mcm dulu,gmbira same2,buat jahat sama2..skunk da close bab masing2 nk kjar cita-cita kn?? heheh..wlpun jauh dimata,tp dekat dihati aw!! ;) ingt la pesan ni.jgn la sesekali kita lupa pd kwn,sbbnya satu hari t dowg jgk kita nk mnx tlg..percayalah..sy syg sume kwn2 sy..heheh..x dak istilah nk memilih kwn,memg owg ckp cri kwn yg baik2..tp bg ak kwn yg baik2 uh x la baik sgt..lain owg lain pendapat..jnis ak ,ak kwn sume owg..tp alo ak da x suke someone uh mmg ak x suke la..x cri gado gn ak...ak x cara sgt..yg cri gado ni meme arr..lepas ni ak ne fhm ape itu erti kwn.hehehe

ni gambar kwn2 ak kls 5sc1 mse sek menegah dulu..yg pmpuan2 ni kwn baik ak dulu..
ni gambar ak n kwn mse kt asrama..hehhe
ni kwn2 ak kt poli kulim.heheh..dka1a skunk da dka4a,heheh
ni kwn ak yg skrg n yg paling rapat la bab keje same2,kelas pon same.hehehe

Sabtu, 17 Disember 2011

DARI TEMAN MENJADI CINTA ;)

Engkau duduk di situ
Diam tersipu malu
Mahu mendekati aku

Aku mulai resah
Hati ku jadi kebah
Melihat diri mu aku rebah

Tapi hati ini kuat menyatakan
Kau terkini duduk di carta hati
lagu cinta kita bermula
dari mata turun ke jiwa
dari teman menjadi cinta
dan berjanji untuk setia
sehidup semati kita
menjanji kan bahagia
untuk kita berdua selamanya

hmmm----
hoo---
lalala----
hmmm---

jangan engkau jangan pergi
jangan tinggal ku sendiri
jangan tinggal kan carta hati

kau janji kan bahagia
ku janji kau tak terluka
teruslah berada di carta hati kita

lala---
hooo---
lala---
hmmm-- 

khas buat badrul hisham..DARI TEMAN MENJADI CINTA!!!!
video

Ahad, 24 April 2011

sya belajar bkn kerana nak dapatkan "A"

           SAYA BELAJAR BUKAN KERANA NAK DAPATKAN "A" TP KERANA ALLAH



kpd pelajar smk abu bakar al-baqir...spe yg masih ingt ni slogan spe?? nila slogan ustazah aisyah abol..urmm..tbe2 je ak teringat dgn slogan ni..selama ni ak belajar ak x pernah harapkan dapat A  tp kekadang uh nk gak..bab nk bersaing gn kawan2 ak..tu masa sek mengah la..tp skrg ni bila ak kt ipt ni..aku rasa ak x harapkan pon dapat A jnji ak lulus dan x repeat modul uh..OMG!!! dgr ja repeat ak ase nk pgsan kot..masing2 takut bila repeat..dah uh lambat pulak..

dah tu bila repeat ne dgn budak lain plk.. ishh x mo ak..kalo ak da x ley stdy ak x pksa da diri ak ni.bila ak tgk romate ak stdy ak jeles gak kadang2 uh tp ak wt x tw ja..ak dok tdo ja..lantak arr..ak da x larat wt pa nk pksa diri..ak sedaq ak x mampu nk lawan kwn2 ak yg pndai..ak terima ja apa yg ak dapat..2 ja kemampuan ak yg dah ak usaha..ak sikit pon x jeles dgn kwn2 ak yg dapt markah tinggi..2 kelebihan dowg masing2..

tp bila ak dah mula rapat gn amalina,farah,fatin ak dah mula rajin stdy..depa ni rajin stdy..salu p bilik depa sem lepas smpai tdo bilik dowg bab stdy sama2..smpailah ak sem 2 ni..ak terikut dgn rentak dowg yg rajin stdy n susah sng bersama..ak nk kongsi kejayaan sama2 gn kwn ak..ak x mo pentingkan diri sendiri..ak x sanggup tgk kawan2 ak down dlm pelajaran..ak nk kmi sama2 berjaya..sombong or bongkak x dak mkna apa2..memg da mkna didunia ni tp faham2 la..

memg la bagus bersaing secara sihat..tp pada2 la  jgn smpai org lain tersinggung..maaf ya kwn2 kalo ak da wt kowg tersinggung..ilmu uh jgn nk kedekut sgt..bio la kalo dia nk kedekut ilmu,Allah ada membantu org yg tertindas..bkn setiap org yg berjaya akn berjaya selama2nya..jgn nk bangga sgt la kalo dia salu up dr owg lain..confirm la 1 day t dia akn down..so jgn la bangga sgt dgn kejayaan yg diperolehi..kalo boleh uh kongsilah ilmu yg kita da bersama2..tp kalo boleh uh bio la 3 above!! wlpon x akj.. =)

 aku twu kwn2 ak boleh berjaya..ak sentiasa doakan kejayaan kowg sume..harap2 kowg dpt la akj sem ni..amin!!! kowg sume boleh..tp x harap la akj uh jnji lulus dgn cemerlabg ya kwn2..terima kasih ya kwn2..bila nk exam kita bahagi tugas masing2 nk wt nota..pastu cmpur nthen ptostat..sume gne nota yg sama2..ak suke cara ni!!! ehheh..amalina ingt ya jnji kita.bila kowg sem 3 ni.pas ja bis kelas twus wt nota ringkas!! t dah dekat final x la kalut kita mcm skunk ni.. =)

kongsilah kejayaan kita bersama2!!! x mo tgk kwn kita down!!! gudluck ya kwn2!!


bwu nk jaga pemakanan!!! ehehhe

pada tarikh 21/4/2011 lepas ja pas abis final ibs ak,atin,farah n amalina twus p giant nk bayar beruk band uh n jalan2 cri makan n cuci mata yg x di cuci.hehhe.. masa nk balik uh si fatin ni p timbang berat badan kene la caj 40 sen..nthen da sowg kak uh ckp p la herbalife free ag..ak degaq free laju ja ak p,hehe..ak yg peramah ni tbe2 malu nk p sebab pasal bert badan..OMG!! ak tatot kot..hehehe..kmi pon p la cek nthen nila keputusan ak!!! tekejut seh..


 result yg sgt2 terbaik!!! hahaahah

      % body fat : 28%
      % total body water : 52.7%
      % muscle mass : 31.2 kg
      physique rating : 5
     basal metabolic rate : 1053 kca
     metabolic age : 18 years
     bone mass : 1.7 kg
    visceral fat rating : 2




alaaaa,lemak dalam badan byk sgt la..maksimum remaja ni 20-25..tp ak 28..ishhhh..kne kurangkan makan aym ni..kafe la dala byk ayam..ikan uh jarang sekali nthen ikan g mahal dr ayam..bajet kene arr rncg..sayo plk layu ja..mana da khasiat..sama ja mkn or x..ishhh..stanrd ipt ni lauk aym memg famous sgguh la..kne arr jge kesihatan dr skunk..t effect bila tua t..ak pnyer lemak dalam organ pon 2..kira ok gak la uh..kalo nk ok g kne 1..yg ni sgt bahaya..sebab berkaitan dgn organ dalaman..takotnyerrr...boleh k ak nk diet??? urmm..senaman pon mals..n hangat2 taik aym..sehari ja p esok2 x dah..ak p wt senaman ats katil dala.ehheeh..tp kalo ak x makan nasi k or nk diet memg x boleh..menggigil badan ak x pon pgsan.hehehe..so wajib makan..ak makan dala kuat..tgh2 mlm pon ak leh lapo nthen p makan ja pa yg ada...


biskut sebernya boleh mengemukkan anda..soh x yah la makan..mcm lexus!!!! eheheh..yg mana salu mkn biskut ni jgn makan salu yerr.memg la nk diet tp pemakanan ni menbunuh sebernya..aty2 yerr kwn2..hehehe..cik siti nur farah ko da makin gemuk la..jge sikit pemakanan uh..lemak ko dah byk sgt uh..tekejut ak tgk n dgr.eheheh..alo ko kowus ak belanjo ko makn.hehehe..nasi aym periuk beso!! kasi ko gemuk ag!! ahhah


ak x mo mcm ni..x comey kot.hahahaha..jauhkan la ak jd mcm ni..dala ketot,gemuk la..OMG!! ak x mo.eheheeh..






pesanan : jgelah kesihatan anda sebelum kesihatan mnjaga kamu!!!! ahahahah

Ahad, 17 April 2011

cara mendapatkan cinta sejati



                                            CARA MENDAPATKAN CINTA SEJATI

                                           Psst : jangan sakiti hati org lain dgn cinta palsu...
  1. jgn jadi playboy @ palygirl dan hindari palyboy atau playgirl
  2. jika kita tidak suka atau biasa saja dgn seseorang,jgn sesekali beri harapan padanya.
  3. katakan cinta jika kita yakin dia adalah pasangan hidup kita..
  4. cinta dan nafsu berahi adalah dua perkara yang berbeza!!!
  5. carilah org yang baik,setia,jujur dan cinta kpd kita..
  6. elakkan berkahwin sebelum usia dewasa (21 above)
  7. kejarlaah cinta sejauh yg mungkin,berjuanglah demi cinta..
  8. berbagilah cinta dgn org-org di sekitar kita..
  9. cinta yg tidak dapat dimiliki,lupakan dan cuba lagi..
  10. bina cinta yg ada hingga nafas terakhir selamanya..
  11. jgn pernah sakiti org yg kamu cintai dgn apa saja alasan pon..
  12. cinta sejati tidak dapat dibeli dgn wang ringgit tetapi pengorbanan..
  13. tuhan tlh memberikan kita jodoh,cari dan temukanlah cinta kita..
  14. cinta harus direstui agama,hukum,keluarga & masyarakat..

jangan pernah menyakiti hati org lain baik bgi lelaki mahupu  perempuan kerana mereka memiliki akal fikiran,perasaan dan naluri sehingga mereka akan patah hati dan terluka jika kita mengecewakannya..org yg rapuh dapat mati bunuh diri kerana cinta,or g yg berdendam dpat melakukan tindakan luar batasan atau perbuatan yg tidak menyenangkan kpd kita..betapa hebtnya penangan cinta!!! berhati-hatilah dgn cinta!! semoga hidup kita mnjadi indah dgn CINTA!!!